الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

عناد العُشاق فاطمة الألفي الفصل 4،5،6

انت في الصفحة 1 من 10 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل الرابع
عناد العشاق.
بقلم فاطمة الألفي.
فى عيادة دكتور طارق سويدان.
كانت تجلس أمامه وتقص عليه ماتشاهدة فى كابوسها المزعج ..
كان ينصت لها بتركيز شديد يتابع رد فعلها عندما تحكى عن مخاوفها يشاهد تقلب حالها من هدوء إلى توتر وقلق وضيق واحيانا بكاء ولكن بصوت مكبوت ېمزق قلبها قبل عيناها .
......
وهو بالخارج يزرع الريسبشن ذهابا وايابا يكاد يجن جنونه ينتظر خروجها على أحر من الجمر يريد أن يعلم ما تخفيه عنه فماذا جد عليها الان إلا تعتبره امانها وسندها وقوتها وحمايتها ماذا جد على حياتهم لتبعد عنه ولا تشاركه ماذا تشعر ظل يفكر فى هواجس عدة وينظر إلى باب الغرفه ينتظر خروجها بقلب معذب وافكار شاردة متضاربة ..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
.......بقلم فاطمه الألفي........
بعد ان هدئت من نوبه تضارب الأفكار بعقلها وتداخل المشاعر فهى تشعر بالخۏف والقلق والضعف تشعر أنها لم تشفى بعد كل ما مرت به من جلسات علاج نفسي لخروجها من حاله الخۏف المسيطرة عليها ولكن النتيجه واحدة لم تشفى بعد معاناتها لثلاث سنوات .
طارق بحزن . هتقدرى تسمعينى وتنفذى كلامى بالحرف الواحد
نظره له بتوتر وهزت رأسها بالايجاب .
طارق . كل إللى انا سمعته منك دلوقتي متوقع عشان حاجات كتير اولهم أنا وانتى عارفين انك لسه مريضة ماخفتيش بنسبه 100 .
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
ثانيا . بطلتى تتابعى معايا الجلسات
ثالثا . الاقراص المهدئه إللى كانت بتريحك وتنامى من غير قلق بطلتيها ومن دماغك كمان رغم أن مئاكد عليك ماتوقفيش الاقراص .
رابعا . عايزة تواجهى خۏفك وضعفك لوحدك رافضة أوس يعرف رغم انك محتاجه جنبك أكتر من اى وقت وانا بحترم رائيك وخبينا عليه انك لسه حالتك النفسيه مش مستقرة ولأول مرة فى حياتى اكدب على صاحبى واقوله انك خفيتى خالص ممكن اعرف ليه فى حاجه كمان مخبياها عنى
خامسا بقى ودة الأهم لازم يكون فى بينا ثقه أكتر من كدة عايز اعرف فى مشكله تانيه مدايقاكى علاقتك مع أوس كويسه قصدى العلاقه الزوجية بينكم فيها مشاكل
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
فيدرة بخجل وتوتر . لا مافيش حاجه
طارق . اوكيه تمام عايز رد على كلامى الاول .
فيدرة . انت أكتر حد عارف اوس تعب معايا كتير وانا مش عايزة يفضل تعبان معايا ولا قلقان ومتوتر دايما انا رافضة أكون عبئ عليه عايزة يحس ان حياتنا ماشيه طبيعى عشان كدة ارجوك تخليك عند وعدك
طارق . لعلمك أوس عمره مااشتكى منك ولا انتى عبئ عليه بالعكس أوس مش بس بيحبك دى بيعشقك ومستعد يضحى بحياته عشان يخليكى سعيدة ويشوف ضحكتك ليه بتفكرى بالشكل دى يافيدرة من حق زوجك يكون جنبك فى حزنك قبل فرحك يحس بالمك ويكون عون ليكى فى مرضك دة واجبه وكمان مسئوليته اتجاهك هو أكتر حد هيخرجك من دايرة الخۏف والضعف وجودة جنبك فى حد ذاته قوة ليكى فيدرة انتى لم فقدتى النطق كنت حاسك قويه وخفيتى بسرعه فى وجود أوس جنبك كنت متوقع تفضلى رافضة الكلام سنه او أكتر لكن انتى كنتى قويه ومع ذلك مش هقدر افرض عليكى رائ .
طارق . الحلم ولا الکابوس دى اتقرر معاكى كتير
فيدرة . شوفته الفترة دى أربع مرات
طارق باهتمام . نفس التفاصيل هى هى كل مرة
فيدرة . لا كل مرة باختلاف بس النتيجه واحدة والنهاية محسومه .
طارق بتنهيدة . ليه معتقدة ان عماد لسه عايش
فيدرة . عندى احساس ان هو مامتش ومش هيسبنى أعيش حياتى دايما بيطاردنى انا بشوفه فى الحقيقة يا طارق انت مش مصدقنى
طارق . فيدرة عماد ماټ من أربع سنين ومالوش وجود فى حياتنا وكلنا عارفين كدة دى عقلك الباطن هو إللى بيصورلك كدة ليه تفكرى فيه اصلا اول لم يجى فى بالك خليكى قويه ووجهى ضعفك قدامه واصرخى فى وشه وقوليلو انت مت خلاص انتهيت من حياتى مش معقول تدمرى حياتك بايدك يابنتى اعصابك مش هتتحمل وعشان كدة انتى خاېفة على أوس وايان.
اهزمى ضعفك بلاش تضيعى سعادتك بتفكيرك بالماضى مش عماد هيدمر حياتك وهو عايش وحتى بعد ما ماټ ليه عماد دى ايه شيطان ومسيطر عليكى انتى زى اختى وانا خاېف بجد عليكى فكرى فى حياتك مع جوزك وابنك وبلاش تخافى خسارتهم لا

انت في الصفحة 1 من 10 صفحات